Friday, September 23, 2011

09.21 - szembesülés

Kedden este még csapatot váltottam a case study órán, mert egy hulladék volt a saját csapatom. Egy elég nagy etikai dilemmában találtam magamat, illetve Ildivel együtt. A tanár az első órán mondta, hogy mindenki alakítson ki csapatokat, forduljon össze 4esével. Hát jó, az internationalek egymás mellett ültek és így egy csapatba kerültek, vagyis kettőbe. Ildi az egyikben, én meg a másikban. Nekem az egyik kínai lány jutott és a lezbi brazil művészettörténész lány. Ez eddig nem is volt probléma, amíg ki nem derült, hogy ez a felállás 60%ban fogja meghatározni az év végi jegyemet. Ajjaj.
Dilemma részletei:
- hátrányban leszünk az amerikai csapatokkal szemben (nyelvben mindenképpen), mikor prezentálni kell
- mit tudok tanulni a csapattársaimtól
- már egyszer kialakultak a csapatok, hogyan mennénk máshoz
- mi van, ha ők nem akarnak vegyülni
- Bence, már megint neked van bajod csak..
- ez már túl késő

Óra előtt írtam egy emailt, hogy a többi international mit gondol a dilemmám közös részéről. Aztán találkoztam a csapattársaimmal. Nekik is felvetettem a témát. Persze ők nem éreztek semmiféle aggályt. De ha akarom, akkor szólaljak fel. Szuper. Kérdeztem, hogy jó, felszólalok, de akkor mellettem állnak-e. Mondták, hogy még nem tudják..:) Aztán nekikezdtünk az esetnek. Nagyon abszurd életképtelen ökörségeket hoztak fel. Vagyis nem voltak rosszak, de nem az volt a jó út. Betelt a pohár, mondtam, hogy velük nem tudok egyet érteni. Egész úton a teremig, nem szóltak hozzám. Mondom, ezt jól megcsináltam, de nem érdekel. Ildi mondta, hogy náluk mindenkinek van aggálya a közös csoport felől. OK, ketten meg is kerestük a tanárt, inkább Ildi beszélt, én lehet, hogy nem lettem volna a legfinomabb:) De megértette mit akarunk és majd óra végén visszatérünk rá. Jó a felvetés.
Órán átbeszéltük az esetet. Egész végig szét akartam feszülni az izgalomtól, hogy mondjam el az ötletemet. És igen, rám került a sor. 5 percen keresztül beszéltem. Nagyon tetszett a megoldás a tanárnak, kétszer is hivatkozott rám (Benszere) az órán!!
Ahogy közeledett a vége a szeánsznak jött az aggály felvetés. És én át is mentem egy amerikai csapatba. Sokkal komolyann figuráknak néznek ki. Egy wallstreeti bróker, egy pénzügyi geek és a bróker felesége, aki kicsit ideggyenge és állandóan rágózik és Allissonnak hívják és már szálkás a rágóizma az álkapcsán, és egy éttermet vezet. Jó lesz!

Reggel volt business communication, kikaptuk az első házifeladatokat. Kaptam egy nagy (.....) B-t:D Pedig azt írta rá Lisa, hogy best structured bio ever... Köszi, ha Bt ad rá. Na úgyhogy legörbült a mosoly az arcomról...
Este Adobor óráján szintén kikaptuk az első esetet. Ez B+/A- lett. Nem olyan rossz. A mostani házit teljesen más struktúrában készítettem el mint mindenki más, tesztelem a tanárt, hogy mit szeret. Meglátjuk!

No comments:

Post a Comment