Friday, September 2, 2011

09.01 - SSN

Egyre közelebb kerülünk az autóvásárlás lehetőségéhez!
Nem szeretem a papírmunkát. Egy új országban meg még jobban nem, mert azért mégsem úgy ugrál itt az ember, mint ahogy ezt esetleg otthon megtenné. Az orientation weeken elmondták, hogy milyen papírokat kell beszerezni, hogyan, mihez. Néhány érdekesebb dolog. Soha nem mehet a felvett kredited száma 9 alá, mert a homeland security megkeres, hogy megszeged a beléptetésed szabályait, ugyanis te itt full-time student vagy, amihez legalább 9 kredit kell. Ki lehet menni Kanadába, de kell két héttel hamarabb írásos hozzájárulást kérni az egyetemtől, nem azért, hogy kimehessünk, hanem azért, hogy aztán visszaengedjenek minket az USA-ba. Nem addig lehet egy országban tartózkodni, amíg a vízumod érvényes, hanem amíg a beutazási státuszod fennáll. Ha én eltanácsoltatom magamat a QU-ról, akkor hiába érvényes a papírom 2013 közepéig, haza kell mennem.
Az autóvásárláshoz egy dolog kell: connecticuti ID. Ez egyszerűnek tűnik, de nézzük mi kell az ID-hoz. Kell hozzá egy postai bélyegzővel ellátott levél, ami azt bizonyítja, hogy te a posta szerint is itt laksz. (P.O Boxos nem jó, mert azt bárhová meg lehet adni. Paradoxon a mi esetünkben, hogy a Whitney Villageben lakunk, ami nem a Mount Carmel Ave 275, de ide nem kapunk levelet. Levelünk csak a P.O. Boxba jön, ami meg ugye nem jó.) Így kell egy papír az egyetemtől, hogy mi igenis itt lakunk. Ezt tegnap a Residential Life Officeban meg is kaptuk. (Van ott ingyen csipsz, a néni is kedves, néha majd beugrok egy kis ingyen nassolnivalóra) Kell még egy nyomtatvány, amit ott kell kitölteni és az SSN. Ja és kell Driving Licence.
Most nézzük mi kell az SSN-hez. Kell hozzá a Passport, DS-2019 nyomtatvány, I-94 Form kitöltve, a szponzorlevél az egyetemtől. Egy igazolás az egyetemtől, vagy a munkáltatódtól, hogy dolgozol, mert csak akkor kaphatsz SSN-t (Social Security Number), ha munkajogviszonyod fenn áll, vagy fenn fog állni. De ez is a munkába állás előtt kell, hogy be legyen jelentve nem is tudom hány nappal. Viszont a beutazás után kb. 10 napnak el kell telnie, hogy ezt kérvényezhesd. Ott még ki kell tölteni egy nyomtatványt, egy-két yes-no kérdésre válaszolni kell. És várni kb. 2 hetet, hogy ezt megkapd.
Mi ezt tegnap kértük, hétfő Labour Day, nem dolgozik senki, kedden majd bemegyünk Ildivel, vagy csak egyedül bemegyek és kérek egy igazolást, hogy jön majd a kártyám és van számom. Ezzel a papírral el tudom majd kezdeni az ID igénylést. Az SSN office New Heavenben van. A DMV office pedig egy másik helyen, most nem jut eszembe hol, de oda nem lehet shuttle busszal eljutni. Viszont ami jó az ID-ben, hogy egyből kiállítják.
Ha minden jól megy, akkor jövőhéten csütörtökön meglesz az ID-m és mehetek autót nézni.
Az ID-t SSN nélkül is lehet kérni, de amikor lesz SSN-m, akkor egyből lehet menni cseréltetni:D

Ebbe az SSN officeba vitt el minket Ildivel Évi. Az officeban fél óra alatt elintéztük, amit akartunk és mentünk sétálni a Yale-n és körülötte. (Az officeban csak sötétkéket voltak és annak is a beteg, életképtelen része. Nagyon durva figurák mozgolódtak különféle ügyekben ott. Ha majd felfedezem mélyében az eü. rendszert itt, írok róla!)
Az egész New Heaven a Yale-ről szól. Gyönyörű College, az épületei lenyűgözőek, kőből vannak, faragások díszítik, rendben van tartva a környék, vannak kisebb parkok, szökőkutak. Egy egész negyed csak a diákoké. Elképesztő! Bementünk a Yale könyvtárába. Hát nem csoda, hogy ilyen okos emberkéket képeznek ott. Abban a könyvtárban én is szívesen tölteném az időmet. Sajnos szinte mindenhová Yale Carddal lehetett bemenni, így túl sok mindent azért nem láttunk. Azt mesélik, hogy a Yale nem szereti a QU-t, így nem ajánlott QU-s pólóban a környéken mászkálni.
Visszafelé megálltunk a Kelly'snél fagyizni. Hát én nem nagyon értettem meg az árazást, meg a mennyiségeket. Próbáltam nem 3,5$-t fagyit venni. Volt special offer 3,5$ - tejszínhab, 1 feltét (valami rászórva) és talán 2 féle fagyi egy hungarocell cup-ban. És volt ez: 60 cent = 1 ounce, de itt mindent gombócban adtak ki. És honnan tudjam, hogy mennyi ounce 1 gombóc, és hogy mekkora egyáltalán 1 gombóc.
Túltettem magam a számolgatáson, lesz, ami lesz kérjünk! Ekkor néztem csak bele a pultba. Hát nem volt nagyon hívogató a látvány. 10 literes műanyagvödrökben volt tálalva a híres kézzel készített fagyi. És persze már csak az alján kukucskált valami finomság. Az oldala a vödröknek tiszta maszat volt, olyan volt mint Jászalsószentgyörgyön a szomszéd fagyizó, amikor már szinte semmi fagyijuk nem volt. Hát na, mit válasszak?! A csaj nagyon adni akart már valamit. Erre megkérdeztem, hogy mit ajánl? Kérdezte, hogy szeretem-e a kávé ízesítést, mondtam nem. Kérdezte, hogy a gyümölcsösöket szeretem-e, mondtam nem. Ekkor már a 30 féle vödör kínálat kb. 2 opcióra csökkent. Ráböktem egy csokisszerűségre, ez jó lesz! Huhh, láttam rajta a megkönnyebbülést, hogy 8 perc alatt sikerült belőlem egy 1,27$-os forgalmat kisajtolnia. Én is megnyugodtam, hogy nem lett 3,5$ az ár, és ízre is nagyon finom volt, tényleg! Fura, hogy itt nem pörögnek nagyon rá a tálalásra.
Még egy nagyobb sztoricsokor maradt a tegnapi napból. Elmentem marketing órára, amiről mindenki azt mondta, hogy rettentő nehéz teljesíteni, stb. Dugó volt, mert lezárták az egyetem felé vezető hidat. Így 3 percet késtem. Pont a névsor ment, ahogy leültem már mondta is a nevemet: Bensz Erdöláj? Yes! (Hát nem okoskodok, hogy nem így hívnak, elvégre most késtem el, amit ő nem is bír elviselni) Te rokona vagy Gyeniel Erdölájnak? (Ő, Dani, aki már elvégezte a programot itt) No. Mentünk tovább.
A következő órára csak négyféle házifeladatot kaptunk, de jó lesz az óra. Itt a marketinget biztosan meg fogom tanulni! Már várom! A lányok azt mondták, hogy itt a fiúknak előnyük van, mert a pali meleg. Hát milyen jó már nekünk:) És most először ültem végig egy teljes MBA órát; 2 óra 40 perc - 160 perc egyszerre. Majd úgy fogom fel, hogy egy héten négyszer megyek el a moziba, megnézni a HP7-et. :D
Évi megvárt, és hazahozott, ami nagyon jó volt, mert este rosszul járnak a shuttle-k. Még összetalálkoztunk Marienn-nel a brazil lánnyal, akiről kiderült, hogy az amerikai barátnőjével él, aztán kiderült, hogy a barátnő számára is olyan, mint nekem Anita. Barátnő! Mondta, hogy szeretne itt maradni az USA-ba, mondtam, hogy csak el kell vetetnie magát egy amerikaival. Mondta, hogy ez nem lehetséges. Miért nem? Because, I am gay, and the gaymarriage is not allowod in the States (becuase of the Federel Law). Hát elég meredek volt a szóhasználata azért. Évivel el is köszöntünk lassan és mentünk haza. Elég volt az élményekből egy napra!

No comments:

Post a Comment