Monday, September 12, 2011

09.11 - 09/11

Na mi történt 10 évvel ezelőtt??
Én éppen ruhát vásároltam a Sever Center Miskolcban, és még csak 12 éves voltam. Nagyon durva! Éppen ott vásárolgattunk, amikor olyan háromnegyed 5 körül már mindenki a kihelyezett plazmatévén nézte, hogy valami hihetetlen dolog történt Amerikában. Én akkor még fel sem fogtam, hogy ez micsoda tragédia volt. Sőt igazán szeptember 11. csak tegnap tudatosult bennem, amikor egész nap és már 10-én is minden a 10 éves évfordulóról szólt.
Tegnap a WTC helyén megépített gyönyörű emlékparkot adták át. Beszédet tartott a kis bush, nagy bush, bill clinton, ny állam kormányzója, obama. Egész nap az elhunytakhoz szóltak pár mondatban a hozzátartozók, emlékkoncertek voltak, külön számot írtak erre az alkalomra. Abban a percben amikor lezuhant a 39-es járat, mindenki nevét bemondták és kongattak egyet a harangon. Ugyanez volt, amikor az északi és amikor a déli torony ledőlt. Lejátszották, hogy mi történt. Minden tévéműsorban szemtanúk szólaltak meg, tűzoltók mesélték, hogy mit éltek át. Hozzátartozók mesélték, hogy veszítették el a szeretteiket, az utolsó perceikben is együtt voltak.
Nekem a legérdekesebb a CT rádión lejátszott elnöki nap volt. 10 éve Bush hogyan tudta meg a történteket, hogyan reagálta le, kiket hívott össze, hogyan tájékoztatta az amerikai polgárokat. Érdekes volt hallgatni, hogy egy topvezető hogyan viselkedik ilyenkor. Azért ő is ember, mert nagyon ki volt akadva, de tudta, hogy mit kell csinálnia! Tetszett az a műsor.
Persze nem a tévé előtt ültem egész nap, sőt nem is ültem előtte, csak behallatszott a konyhába, amikor főztem, vagy pakolgattam vagy mostam, mert hogy nekünk itt attól ment az életünk a megszokott formájában. Voltunk hétvégi bevásárláson, nem vettem grillcsirkét, mert már rosszul vagyok ha rá kell néznem is! Van megint pulykaszalonnám, mert az finom és természetes (trukeybacon??!! fincsi) Délután nagy tanulási láz jött rám, mert le voltam maradva. Chrisnek is dolgoztam, logótervezés, stb. Este kellemesen tértem nyugovóra.
Ezt néztük meg a csillagok születésének előadásán:
This is star travelling!! Enjoy!

No comments:

Post a Comment