Tuesday, September 13, 2011

09.12 - tb kártya

Hétfő nálam most nem jelentett különösebb tényleges hétkezdést, mert már vasárnap is tanultam és dolgoztam Chrisnek. Ezt folytattam tegnap egész nap. Utolértem magamat a szobámban, elrendezgettem a papírjaimat. Összekészítettem a mappát az ID készítéshez.
Egy valami azonban még hiányzott a képhez, ami miatt pénteken már bosszankodtunk egy kört. Mivel nagyon ígérték, hogy jönni fog a levél 8 munkanapon belül, az meg már régen letelt, felcsattogtam az egyetemre és megnéztem, hogy van-e fejlemény a postaládámban. És! Igen!
Megjött a levél az Social Security Officetól, tapogatom hát bakker ebben nincsen plasztik kártya. Na, Bence, kezdheted az egész folyamatot előről, mert valami nem stimmel a hivatali csekkoláskor. De azért bontsuk, ha már megjött. Nem hiszitek el, de benne volt a TB kártyám. Ami hasonlóan szánalmas, mint otthon, kb. az hamisítja aki akarja, ugyanolyan egyszerű papírlap, mint amit hazánkban adnak. Csak itt jóval többet ér. Enélkül a vacak nélkül, nem kaphatok munkát, fizetést, ID-t, nem vehetek kocsit, ha elhagyom el tudják lopni az identitásomat, stb. Rá is van írva, hogy tegye el biztonságos helyre, és soha ne vegye elő. Kösz.
Lényeg a lényeg, nagyon megörültem neki, akárhogy is néz ki. Tudunk menni pénteken valóban IDt csináltatni, ami után tudok úgy viselkedni papíron, mint egy amerikai lakó. Jepp.
Mivel otthon ismét beidéztek a két évvel ezelőtti lopás tárgyalására, tekintettel arra, hogy 8000 km választ el a magyar igazságszolgáltatás palotájától, a fényképezőgépemet nem kapom vissza, kártérítést nem kapok, hagy ne kelljen már hazamennem emiatt. Az, hogy ez nekem idő és 160.000 forint lenne, arról meg nem is beszélek. Így az egyik ügyvédismerősöm segítségét kérve küldtem egy nagyon szép méltányossági levelet, csatolva hozzá az útlevelem, a vízumom, a beléptetés igazoló dokumentum és a sulitól kapott ösztöndíj levél másolatát. Csak elég lesz.
Hogy fel tudjam adni a levelet haza, kellett szereznem egy borítékot, ami 30 percembe telt. A suli postáján csak elöl átlátszó boríték volt, ami nekem nem volt jó. A bookstore-ban pedig csak színes, szagos, külenleges alakú borítékok voltak. Kérdeztem, hogy normális borítékot nem árulnak?? De ott van hátul. Igen, 100 darabos kiszerelésben lehetett is kapni:D
Bekéreckedtem Chris irodájába, kértem egy normál envelope-t (QU offical persze:) és megpróbáltam kinyomtatni az egy oldalas kérvényt. Nem szerette valamiért a nyomtató az én pendrivomat és doksimat. Irány a könyvtár! Ott még sosem nyomtattam. Beálltam a sorba, és mire odaértem a nyomtatóhoz láttam, hogy a könyvtári gépekről kell nyomtatási parancsot küldeni:D Újabb kör, kártya lehúzás, nyomtatás, és kész! 5 cent/lap. 9,5 HUF, kb. mint otthon.
Összefutottam Évivel is a könyvtárban, aki szintén ment a postára. Ott feladtam a levelet Budapestre. 98 cent, de a csaj nagyon félt megmondani a végösszeget. De mondtam, hogy nem baj, hogy ilyen sok, kifizetem:D Otthon Tarcalra adok fel ennyiért levelet, és ki tudja mikor érkezik meg.
Kint Asusszal összefutottunk. Helyzete: nincs ID-ja, anélkül nincs kocsi, anélkül nem tud költözni a családjával mert már 3. hete egy motelban laknak, SSN nélkül nincs ID (3 hét) és nagyon fogytán van a pénze. Autót nem kölcsönözhet, mert nincs ID-ja. Hát Asus nem áll valami jól.
Csináltam magamnak egy ilyet: http://about.me/erdelyi
Meg elkészült a végleges logó is! És persze rengeteg tanulni való maradt mára, holnapra és azutánra!

No comments:

Post a Comment