Sunday, September 11, 2011

09.09 - autók

Nem egyszerű dolog itt az autóvásárlás. De megpróbáltuk tegnap. Elmentünk kettő potenciálisabbnak tűnő kereskedőhöz. Tudni kell, hogy itt amerikai nem foglalkozik használt kocsikkal, maximum vadonatújakkal. Az első helyen azt a Hondát, amit előző este kinéztünk már el is adták. :( Ilyen ez a popszakam!
Sebaj nézzünk mást! Volt egy nagyon szép Honda CR-V 4x4-es, amit el is vittem egy körre. Nem volt rossz menni vele, de nem az a kocsi, amibe egyből beleszerettem. Manuális váltós volt, a pali kérdezte, hogy tudom-e vezetni, mondom, persze!! (Itt a stickes kocsiktól óvakodnak a helyiek, mert nem tudják elvezetni:) Beültünk, András hátulról kérdezgette a dealert, én meg csendben vezettem. Kipufogó lyukas volt, megcsinálják, fék rossz volt, megcsinálják, alváz rozsdás volt, nem tudják megcsinálni, de ebben a korban ez természetes. (Tiszta rozsda volt az alja.) Ezt a kocsit egy tulaj vezette eddig, aki egy 68 éves pali volt. Rendesen szervizeltette, de a connecticuti utakon télen ezek az autók nagyon sokat kapnak. Folyamatosan nagyon durván sózzák a havas utakat, és az megeszi az autót.
Ezért volt kiírva az egyik helyen, hogy kalifornia car. Azon egy csepp rozsda sem volt, mivel arrafelé nincs sószórás hó hiányában.
A Hondát letettem és elvittem egy Lexust egy körre. 3,3 literes V6-os motor, krémszínű bőr belső, mindenhol fotelek benne, automata váltó, kiváló gyorsulás, jó fékek! Úgy ment, mint egy álom! Előnyök: - gyönyörű, elegáns, megbízható motor, kényelmes belső, dinamikus vezetésélmény, jó árérték arány (meg különben sem volt még Lexusom:) Hátrányok: -magas fogyasztás, drága szervízeltetés, nagy rizikófaktor, hogy elszáll benne valami. Az automata váltó cseréje a kocsi vételárának 60%-t tenné ki. És akkor arról, hogy más is elszállhat benne nem is beszéltünk, persze Toyota luxusautóban miért szállna el bármi is? Mert miért ne? Ugyhogy azt is otthagytam.
Átmentünk egy mexikói által vezetett kereskedőhöz. Ennél a palinál nem lehet alkudni. Talán egy kicsit. Két autó tetszett: Toyota Camry és egy Honda Accord. Toyota nagyon szépen ment, viszont kereten kívül volt. A Honda meg egy ipari hulladék volt kb. az előzőekhez képest. Hagyjuk is.
Aztán elmentünk még erre-arra. Egy Dinerben megebédeltünk. Kaptam (mert kértem) egy 30 cmes 10cm átmérőjű marhahúsos, sült hagymás, sajtos subot (csónaknyi méretű volt), egy adag hasábot, és egy félliteres üdítős dobozt. Nekiláttunk, mindenki hasonlót evett! Jó, Ildi kicsit kisebb adagot. Én Root Beer italt ittam hozzá, aminek olyan íze volt, mint egy torokcukorkának és egy gyógynövény gyökeréből készítik. Nagyon finom ital. Ebből egy jó litert meg is itt még a kaja mellé, és nagyon jóllakottnak éreztem aztán magamat. Végre ettem egy igazi amerikai dineres ételt!
Utána még megálltunk egy Toyota márkakereskedésben, kérdeztem hogy van-e autójuk x összegért és így mondták, hogy nincs, esélytelen. Ők kicsit más árszinten mozognak, de legalább megpróbáltam.
Egy kis feketesrácnak a garázsánál is megálltunk. Ott egy Saturn Iont vittem el egy körre, jól ment, de nem engedett alkudni egy centet sem, és garnciát semmit nem akart kb. adni. Így mondtam neki, hogy kössszzzzii! A srác azt se tudta, mit mondjon. Nem ezt várta:D
De keménynek kell lenni a kereskedőkkel, mert egyből észreveszik, ha lehúzhatnak.
Este elmentünk New Milfordba egy obszervatóriumba Andrással és Ildivel. A csillagok keletkezéséről volt egy nagyon érdekes előadás, megnéztük nagy távcsövön a holdat és jöttünk vissza. Remek hely volt!

No comments:

Post a Comment