Sunday, August 28, 2011

08.24 - első nap

Miután felkeltem fél 10 felé, hívott is Ildikó (továbbiakban Ildi) a belső egyetemi vonalon. (Ha valaki szeretne közvetlenül felhívni, annak ezt a számot kell tárcsáznia: 203 - 582 - 2981) Megyünk az egyetemre. OK. Beszálltunk Chris autójába és elrobogtunk a campusra, ami Whitney Villagetől 5 percre van - talán inkább 3ra. Leparkoltunk, kiszálltunk és hihetetlenül le voltam nyűgözve. Gyönyörű zöld pázsit, új téglaépületek, fák mindenütt, security bódék, vidám diákok, akik a fűben ülnek a fák alatt, körben a Sleeping Giant hegyei! Azta!
A diákok autói pazarabbnál pazarabbak. Porsche, BMW, Dodge, SUV meg még amiket hallomásból sem ismerek, nagyobbnál nagyobb méretben!
Persze nem volt időm felocsúdni, mentünk be az épületbe, a School of Businessbe. Chris lepakolt az irodájában és elmentünk QCardot csináltatni. Elég nagy volt a sor, de pikkpakk meglett a kártyám. Hogy mire jó ez a kártya? Szinte mindenre: ezzel jutok be a szobámig, mosok vele, fénymásolok, könyvtárkártya, shuttlelel tudok utazni, tankolni tudok vele, kaját venni. Pénzt kell rá rakni és akkor fizetni tudok vele a környező boltok szinte mindegyikébe, kedvezményeket kapok rá, stb. Hamden legtöbb üzlete a quinnipiaci diákokból él, abból a 8000ből, aki megtölti élettel a várost. Van, aki nyáron be is zár, mert semmi forgalma nem lenne.
A QCard után már mehettünk is tovább, a welcome grillpartira a kertben, az egyetem patakja mellé. Hát ott gyorsan összepakoltam életem első két amerikai hamburgerét és betoltam, majd leöblítettem egy Pepsivel. Ha grillpartire hívnak, akkor tudd, hogy hamburger és hotdogot lehet enni, csipsszel és pepsivel, nameg finom kis csokis cookiesokkal.
Egy két embernek bemutakoztunk, majd elmentünk a HealthCare centrumba, leadtuk az oltási papírokat és aztán elmentünk bankszámlát csináltatni.

Van itt egy regionális bank TDBank a neve, és van speckó csomagja a QU diákoknak. Minden 0$, egyedül a más ATMnél felvett pénz 2$. Jaa, és adnak 25$-t a számlanyitáskor. Én megkérdeztem, hogy jójó, de mi az amiből ők pénzt csinálnak, mert még sem karitatív szervezet, és akkor elmondták, hogy a sulival van együttműködésük. 40 perc alatt megvolt a számlánk, a hozzá tartozó bankkártyával és rajta a pénzzel. Such a service! Ilyen otthon azért még baromira nincs!
Utána hazamentünk, de még előtte felmentünk a North Heaven-i campusra. Hát ha van szép hely eddig, az ez. Majd írok még róla.

Fél 7kor megjött Szasza és elvitt minket első bevásárló túránkra. Négy boltba mentünk el: WallMart, StopandShop, Dollartree és a Panera (pékségbe). A helyi árakról külön fogok írni, lényeg, hogy itt tényleg minden hatalmas kiszerelésben van!! Csipsz 300 gramm, 870 gramm, szörp 1 gallon (3,87 liter), tej szintén 1 gallon. Szószok 3x akkorák, mint otthon egy knorr. MINDEN HATALMAS. Rizs akkora kiszerelésben van, hogy akkorában a malacoknak vettünk nagymamámmal indítótápot a tarcali malomban! Szépen bevásároltunk, már horgászbotot, orsót, damilt, súlyt és horgot is vettem. Úszót nem, mert itt nagyon csúnya úszókat árulnak, majd csinálok egy használhatót.
Mikor hazaértünk, sütöttem egy 90 dkg-os pizzát és még másnap is azt ettem. Utána mentem aludni.

No comments:

Post a Comment